saa asioita aikaiseksi mindfulnessin avulla 3 vinkkiä tehokkaampaan työnhakuun

Mindfulness työnhaussa: nainen katsoo luontoa kielekkeeltä Norjan vuoristossa

Haetko juuri nyt töitä? Unohdutko lajittelemaan pyykkiä tai selaamaan facebookkia, vaikka pitäisi kirjoittaa työhakemusta? Lue valmentajamme Teetta Kalajon kolme vinkkiä siihen, miten keskityt oikeisiin asioihin mindfulnessin avulla:


1. Muotoile tavoitteesi yksityiskohtaisesti ja positiivisesti. Tavoite on helpompi saavuttaa kun hahmotat sen myönteisenä. Esimerkiksi tavoite ”En ole enää työtön”, ei ole yhtä konkreettinen kuin tavoite ”saan uuden työn.” Toisaalta tavoitteet tarvitsevat myös tarkkoja deadlineja ja saavutettavia asioita.”Saan uuden työn helmikuun loppuun mennessä” saa sinut työskentelemään tavoitettasi kohti kovemmin kuin pelkkä ”saan uuden työn.”


2. Omista joka aamu muutama minuutti sille, että pysähdyt suunnittelemaan tulevan päiväsi. Mieti edellisessä kohdassa muotoilemaasi tavoitetta. Mieti sitten, mikä vie juuri sitä tavoitetta kohti tänään. Listaa keksimäsi asiat paperille. Aloita päiväsi työskentelemällä kaikista tärkeimmän listaamasi asian parissa. Jatka sitten seuraavaksi tärkeimpään ja niin edespäin. Huolellinen suunnittelu varmistaa, ettet käytä aikaasi "puuhasteluun." Priorisointi taas varmistaa että tärkeimmät työllistymistäsi edistävät asiat tulevat hoidetuksi - tuorein aivoin.  


3. Lopulta: kun keskittymisesi uhkaa hajota, ota muutama rauhallinen hengenveto ja palauta tavoitteesi mieleesi. Jatka taas tehtävääsi. 

Valmentajamme Teetta Kalajo vakuuttui Mindfulnessin toimivuudesta, kun hän kävi viikonlopun mittaisen mindfulness-kurssin jälkeen äitinsä ja kahden lapsensa kanssa Stockmannin Hulluilla päivillä – ja onnistui pysymään rauhallisena. Nyt Teetan mindfulness-innostus on jatkunut jo 6 vuotta ja harrastuksesta on tullut ammatti. Teetta pitää myös AS3:n valmennettaville muutaman tunnin mittaista tilaisuutta mindfulnessista työnhaun tukena.